راه روشن

راه روشن

این وبلاگ در جهت انتقال تجربیات جهت موفقیت در ازمون سراسری طراحی شده است با شعار ماهی های بزرگ اسیر برکه نمی شوند انها سر انجام خود را به اقیانوس میرسانند
راه روشن

راه روشن

این وبلاگ در جهت انتقال تجربیات جهت موفقیت در ازمون سراسری طراحی شده است با شعار ماهی های بزرگ اسیر برکه نمی شوند انها سر انجام خود را به اقیانوس میرسانند

میزان تاثیر دبیر برای کنکور

خیلی ها حتما با خود میپرسند دبیر چقدر میتئاند موثر باشد   بنا بر این با ذکر دلیل مطلب را شرح میدهم                                                                                                                                                 ادبیات=ادبیات به دلیل حجم زیاد مطالب حفظی کار زیادی از طرف دانش اموز میطلبد اما برای زبان فارسی بیشتر وطیفه به دلیل مفهومی بودن بر عهده دبیر است بنا بر این برای کنکور بیشتر سختی با دانش اموز است و برای نهایی بیشتر با دبیر من نقش معلم را برای امتحان نهایی 50%موثر مبدانم                                                                                                                                                                                                                                                                                عربی=به جرئت میگویم که دبیر برای نهایی50%و برای کنکور 75%موثر است زیرا عربی نیار به یک معلم با تجربه کار کشته و اشنا با تست دارد<<اقای زالی>>                                                                                                                                                                                                                                                                                                دینی=دینی درسی کاملا حفطی است و معلم نمی تواند مطالب را به زور وارد ذهن دانش اموز کند و بیشتر کار با خود دانش اموز است اما برای نهایی معلم نقش دارد با برگزاری امتحانات و اماده سازی دانش اموزان25%نهایی                                                                                                                   زبان=نیازمند کسب مهارت میباشد و تمرین فراوان اما دبیر  میتواند بچه ها را به راحتی در صورتی که خوشان بخواهند به درصد خوبی برساند اما باز بیشتر کار با دانش اموز است  برای نهایی دبیر نقش بسیار پر رنگی دارد50%نهایی                                                                                               زمین=نقش بسیار یسیار پر رنگی در نهایی و اشنایی کامل با مفاهیم زمین میباشد60%در نهایی در مورد کنکور تر جیح میدهم زکیه صحبت کند                                                                                                                                                                                                                      ریاضی=از نطر من درس ریاضی تافته جدا بافته است زیرا دبیر نقش بسزایی دارد زیرا اکر دانش اموزان با مفاهیم اشنا نشوند از عهده کتاب تست  ازمون و هیچ کس دیگر کاری بر نمی اید و تنها از طریق دبیر میتئان با مفاهیم اشنا شد 56%دبیر10%تست کتاب15%ازمون19%دانش اموز <<البته اینها نظر من است و برای افراد مختلف متفاوت است>>و ریاضیات نیز مانند عربی نیاز مند دبیر اشنا با تست و با سابقه میباشد<<اقای افشاری>>                                                                               زیست=دبیر برای نهایی بدون شک80%تاثیر داشتند اما کنکور به علت ان که نیاز مند کار بیشتر  است این درصدازنهایی کمتر میشود                                                                                                                                                                                                                  فیزیک=مانند ریاضی و عربی درسیمفهومی میباشد و باز هم نقش دبیر را نمیتوان نادیده گرفت اما نه به شدت ریاضی اما به علت پراکندگی فرمول و مباحث کار دانش اموز نیز مورد نطر است ولی نادیده گرفتن نقش دبیر برای نهایی دور از انصاف است                                                                                                                                                                                                                                                 شیمی=نقش بسزایی درپیش بینی سوالات چه در نهایی و چه در کنکور داشتند  از طرفی شیمی مفاهیمی دارد که اساس ان محسوب میشوند و بدون فهم انها نمیتئان به درصد و نمره خوبی رسید<<اقی میرزایی>>

فیزیک کنکور از خزر تا خلیج فارس

امروز دلم میخواهد در مورد نحوه ی مطالعه فیزیک برای کنکور با شما سخن بگویم .  پس بی مقدمه  وارد بحث میشویم.    اساس فیزیک خواندن مانند ریاضی خواندن است یعنی اینکه دقیقا فیزیک را نیز میتوان به سبک ریاضی با ازمون تطبیق داد برای اطلا عات بیشتر به <<ریاضی از خزر تا خلیج >مراجعه کنید ......    بنا بر این سراغ موضوعات مخصوص فیزیک میروم .برای ان  که در فیزیک در صد بالایی کسب کنیم نیاز مند تمرین زیاد هستیم .به قدری که با انواع مختلف سوال اشنا شویم بنا بر این کتابی را تهییه کنید که انواع مختلف سوال را در بر داشته باشد  نت به شما کتاب کانونن ابی فیزیک 30سل کنکور را پیشنهاد ممیکنم  قبل از این که به سراغ تست زنی برویم ابتدا در مورد تست خوانی صحبت میکنم در حل مسائل فیزیک  باید زمانی که تست را میخوانید زیر داده های سوال خط بکشید و زیر خواست دایره و بعد با خود بگویید که با این داده ها چگونه خواسته را به دست اورم .برای اشنایی بیشتر به حل این سوال دقت کنیدسراسری تجربی 94...گلوله ای از سطح زمین در.راستای قائم  رو به بالا پرتاب میشود  اگر این گلوله در لحظه های <<t1=2وt2=5>>از یک نقطه بگذرد سرعت متوسط ان در فاصله زمانی لحظه پرتاب  تا t2چند متر بر ثانیه است<<رنگ سبز  یعنی خط رنگ قرمز یعنی دایره .بنابر این پس از کشیدن خط و دایره نوبت به ان میرسد که از خود بپرسید این سوال با این داده ها با کدام فرمول قابل حل است تنها کسی میتواند این سوال را حل کند که ان را فهمیده باشد پس به سراغ فهم سوال از طریق تعریف سوال میرویم تعریف سوالوقتی سوال میگوید ک گلوله در این دو زمان از یک نقطه دو بار عبور می کند .یعنی گلوله ابتدا به اوج میرسد و سپس باز میگردد و از طرفی 3ثانیه طول میکشد تا دوباره به همان نقطه باز گردد و ما این را از کتاب فیزیک میدانیم که مدت زمان رفت برابر مدت زمان برگشت است در نتیجه 1.5ثانیه طول میکشد که گلوله از نقطه مورد نظر در ثانیه 2 به اوج برسد. درنتیجه زمان اوج میشود 3.5ثانیه حالا برای ان که سوال را جواب دهم ابتدا فرمول سرعت متوسط را مینویسمv=تغیرات مکان تقسیم بر تغیرات مان  ...از صورت سوال تغیرات زمان را داریم که خودش گفته لحظه پرتاب تاt2یعنی 5ثانیه فقط تغیرات مکان را میخواهیم که میگوییم .....دلتا ایکس مساوی<<منفی  یکدوم آ ضربدر <<تی به توان 2>>>>+وی صفرضرب در تی ..با توجه به فرمول ما فقط وی صفر را نداریم که از فرمول  وی=منفی شتاب در زمان +وی صفر  .....حالا میدانیم که سرعت در نقطه  اوج صفر میشود در نتیجه سرعت اولی را به دست اورده و مساله را به راحتی حل میکنیم................این سوال را گفتم که به چند نتیجه برسیم   1برای فیزیک به دنبال حل تست های سراسری باشید نه تالیفی  2 برای حل مسائل فیزیک تا جایی که ممکن است خودتان فکر کنید تحلیل کنید و تعریف وکمتر به پاسخ نامه تشریحی  متکی باشید3به دنبال اثبات انواع فرمول از روی فرمول اصلی باشید نه به دنبال حفظ فرمول های بی شمار4از حل هر سوالی درس بگیرید و علت اشتباه خود را بنویسید و در دفتری توصیه ها را یاد داشت کنید تا یک اشتباه را دوبار تکرار نکنید5اینقدر به سراغ کلاس های کنکور رنگارنگ و پر زرق و برق نروید    پیروزی به تو از شایان رتبه یک نزدیک تر است فقط باید مهارت رسیدن به ان را داشته باشی   <<طیبه صالحی>>

اندکی صبر سحر نزدیک است

و خداوند با صابرین است!

این جمله رو خیلی شنیدیم ولی چقدر بهش اعتقاد داریم خدا داند! بچه ها برای رسیدن به تراز بالا و درصدهای بالا باید صبر داشته باشید بعضیا یا بهتره بگیم خیلیا انتظار دارند با دو ساعت مطالعه در روز همه ی درسا رو صد بزنن خب همچین چیزی امکانش نیست یا خیلیا یه هفته میان بکوب درس میخونن و انتظار دارند که نتیجشو خیلی زود ببینن. اما این طوری نیست بچه ها زمان میبره تا اثر درس خوندنتونو ببینید پس اگه یه هفته خوندید و نتیجه نگرفتید سریع فکر نکنید که دنیا به اخر رسیده و شما دیگه نمی تونید به درجه ی خوبی برسید نه این طوری نیست شما باید صبر داشته باشید تا اثر درس خوندنتون رو ببینید . وقتی که یک دانه رو میکارن همونجا نمی شینند تا سبز بشه که! ماجرای درس خوندن هم همینه یوقتی شما میشینی یه مبحث رو میخونی تازه اون مباحث اولیشو یاد میگیری و باید تکرار بشه تا تثبیت بشه و مهارت در اون پیدا کنید. یکی از دلایل دیگه در مورد نداشتن بازدهی هم این هستش که ممکنه روش مطالعه ی دروس رو به خوبی ندونید تقریبا تمامی دروس رو ما روش مطالعش رو از زبان رتبه های برتر کنکور براتون توی سایت گذاشتیم یک ساعت وقت بذارید و بخونید تا بتونین بازدهی خوبی برای خوندن داشته باشید و وقتی که میذارید ارزششو داشته باشه. علاوه بر اون منابع خوب کنکوری هم خیلی مهمه شما باید بهترین منابع رو برای هر درس استفاده کنید تا بتونید بازدهی خوبی برای مطالعتون داشته باشید یوقت یه منبعی هست هزار ساعتم بخونیدش فایده ای نداره چون مولفش شناخت کافی نداشته یا عمدا تمامی نکات رو نگفته یا هر چی ولی باید منابعی انتخاب کنید که کامل و جامع باشند و بهتون کمک کنند.

برای بچه های ریاضی

منابع مطالعاتی رتبه 5 کنکور ریاضی 93 - امید چهره گشا - جستجوی "وبلاگ امید چهره گشا رتبه 5 ریاضی" در سایت

در این مطلب، رتبه 5 کنکور سراسری درباره منابع مطالعاتی خود توضیحاتی را ارائه می کند.

نویسنده : امید چهره گشا

منابع مطالعاتی امیدچهره گشا- رتبه5 گروه ریاضی 93

منابع درسی:

>>>بچه ها اینا فقط منابع من هستش ، منم هیچ شخص خاصی نیستم. موفقیت برای من تو این کتابا بود واسه خانوم یغمایی او کتابای اونجوری واسه 4و6 تو یه سری کتابای دیگه

سوال نکنین که من کتابام اینه به نظرتون بفروشم یا نه!!!

اگه کتابتو دوست داری باش حال میکنی فک میکنی مفیده همونو بخون

گور بابا منابع من <<<

ادبیات:

گاج - ادبیات موضوعی + الگو - لغت و املا

عربی:

گاج - عربی کامل + الگو - آبی رنگ

دینی:

گاج

زبان:

گاج - نقره ای + مبتکران - قرمز رنگ

ریاضی پایه:

30 سال کنکور کانون - شامل دیفرانسیلم میشه

دیفرانسیل:

اندیشه فائق(بعضی فصلای ریاضی پایه) +الگو(فصل حد) + گاج + تخته سیاه(مشتق)

هندسه تحلیلی:

خیلی سبز

گسسته:

خوشخوان + خیلی سبز

جبرواحتمال:

کتاب درسی

فیزیک :

نقره ای گاج هم پیش هم پایه دوبار زدم

شیمی:

بدون شک مبتکران(بالاترین درصد کنکورم زدم 93.4 :P )

توضیح: من تا قبل از عید که مدارس بود هفته ای 40-50 و بعد از عید 60-70 میخوندم :)

برگرفته از وبلاگ شخصی -امیدچهره گشا

 




































































ریاضی کنکور از خزر تا خلیج فارس

ریاضی از جمله درس های اختصاصی است که بچه ها و به خصو ص منطقه 3 ها به ان بی مهری می کنند. شاید نیمی از این بی مهری به خود فرد برگردد و نیمی دیگر به اطرافیان   دوستان    رقبا     دبیر و ....... نکته دیگر که باید به ان تو جه داشت در درس ریاضی. نقش دبیر پر رنگ تر از نقش دانش اموز است .چرا که اگر شخصی مطلبی را نفهمد دیگر از تست و  ازمون و  کتاب های انچنانی نیز کاری بر نمی اید   .حال با توجه به این که این وب در جهت کمک به بچه های کنکوری و به خصوص بچه های  این منطقه است. سعی بر این می کنم که نقش پر رنگ درس ریاضیات <<منظورم دبیر است >>حداقل از نظر خودم را برای شما بیان کنم.  دبیر های ریاضی  به علت ان که بیشتر  به حل تشریحی می پردازند شاید با تستی هنوز خو نگرفته اند.  اما میتوانم به جرات بگویم که دبیر گرانقدر ما <<اقای افشاری>>  انقدر به مفاهیم تستی مسلط هستند که هر سوالی را بی شک با دو راه حل برایتان حل میکنند یکی تستی و سرعتی و دیگری مفهومی تشریحی  . اصولا دانش  اموزان فکر میکنند برای حل تست های ریاضی نیازمند فرمول هایی هستند که از مریخ امده اند . اما  مستقیم ترین راه موفقیت در ریاضی همان تست سراسری و مفاهیم ساده کتاب است . بد نیست در این میان با روش تدریس دبیر ریاضیمان شما را اشنا کنم . فرض را بر این می گیرم که مبحث انتگرال قرار است که تدریس شود. اگر دبیر شما نتواند مفهوم اینکه انتگرال چیست را به شما منتقل کند دیگر به انتقال سایر مباحث نیز امیدی نیست.  ایشان ابتدا با  گفتن مثال های ساده اصل مطلب را با بیانی ساده به مخاطب انتقال می دادند و انگاه که شما با مفهوم انتگرال اشنا می شدید. وارد سایر بحث های مرتبط می شدند و تنها با دانستن یک دو فرمول مادر از عهده سایر تست ها نیز بر می امدید                                                                                                                                                                اما ریاضی را چگونه بخوانیم     فرض می کنیم شما  در ازمونی قرار است که مبحثی را ازمون دهید. اما مثلا حدود یک ماه پیش این مبحث در کلاس تدریس شده حال سوال اینجاست که چگونه هم با ازمون هماهنگ باشیم هم با کلاس  <<من فرض را براین میگیرم که شما بر مباحث پایه ای تسلط کافی را دارید >> زمانی که مبحثی در کلاس تدریس می شود شما ابتدا باید به طور کامل سر کلاس گوش دهید و یادداشت برداری کنید. زمانی که به خانه می روید ابتدا باید جزوه را در همان روز بخوانید و مثال های  ان را حل کنید پس از حل انها 5تست از همان مبحث انتخاب کنید .مثلا اگر قسمت اول انتگرال درس داده شده بود شما از هما ن قسمت اول 5 تست انتخاب کنید و  انها را بزنید اما 5 تست به نوبت نه .یا زوج ها را بزنید یا فرد ها را و انها را دانه دانه بررسی کنید به این صورت که وقتی روی یک تست فکر کردید و به جواب رسیدید  ان را چک کنید و بعد تست بعدی  و اینگونه همیشه با کلاس هم اهنگید.   اما ازمون ........زمانی که ازمون دارید تست های کتاب را بشمارید اگر مثلا مبحث انتگرال 100تست داشت شما ان را بر5 تقسیم کنید و یک روز در میان روزانه 20تست بزنید اما شما در اصل روزانه 10یا 15 تست می زنید چرا که ان نیمی از تست ها را هم اهنگ با کلاس پیش برده اید و در این زمان شما باید به مهارت های تست زنی در ان مبحث پی ببریدو به تیپ های مختلف سوال و رفع اشکال و تسلط میرسید اما یادتان باشد هر زمانی که تست می زنید اگر تست را غلط زدید یا نزدید کنار ان علامتی بزنید تا ان را در زمان های بعدی دوباره حل کنید و برای ازمونتان مبحثی نماند  بعد از رفع اشکال نهایی حدود یک یا دو روز قبل از ازمون از خودتان تست زمان دار بگیرید   در حل تست های زمان دار از تکنیک دو خود کار بهره بگیرید  راستی در دفتری  برای خود توصیه بنویسید که مثلا حواست به علامت منفی باشد به ضر یب توجه کن   و.........پس از ان که ازمون دادید  باید ان را تحلیل کنید.  ابتدا سوال ها را به طور کامل دوباره حل کنید و برای انهایی که نزده یا غلط زده اید بیشتر وقت بگذارید. و سعی کنید تا حد امکان از روی پاسخ نامه نخوانید. بعد انهارا دانه دانه بررسی کنید و جلوی سولا هایی که نزده یه غلط بودند علت را بنویسد.  سپس این سولات نزده و غلط را به همراه سولاتی که از نظر خودتان مهم است را در دفتر خود اموزی یادداشت کنید  تا برای ازمون ها ی جامع یک جمع بندی مناسب داشته باشید  و باز هم در تحلیل ازمون توصیه ها را در دفتر توصیه بنویسید .